Digitalisatie Tips 📬 · · 1 min lezen

Gemak van bestelling

Bob werkt bij een machinebouwbedrijf, dat actief is voor de agrarische industrie. Hij is daar verantwoordelijk voor de inkoop. Hij heeft een belangrijk project onder zijn hoede en dat moet goed en snel geregeld worden.

De engineers leveren hem een tekenpakket dat is gegenereerd vanuit het CAD-systeem, STEP-bestanden en misschien enkele PDF's. Inhoud van het werk: voornamelijk wat gezet plaatwerk in verschillende materialen en soorten, diverse aantallen en het e.a. aan nabewerkingen.

Hij begint de zoektocht naar een geschikte leverancier.

Via de centrale ERP stuurt hij automatisch zijn RFQ naar 5 partijen.

Na 2 werkdagen zijn dit de reacties:

Welke leverancier denk je dat Bob zou kiezen? En hoeveel meer zou Bob bereid zijn te betalen voor hetzelfde inhoud van werk? En hoe vaak denk je dat Bob in de toekomst verzoeken naar de andere bedrijven zal sturen?

Het punt is:

De gemakkelijkste en meest betrouwbare keuze is meer waard in de ogen van een koper. Overweeg je te investeren in betere klantenservice, onthoud dat de winst niet alleen in productiviteit verbetering ligt.

Lees volgende

📈 Klaar voor je Digitale Transformatie?

Ontdek hoe we je processen kunnen stroomlijnen en je concurrentiekracht kunnen versterken. Plan je Gratis Strategiegesprek